Przygotowanie własnej grafiki do graweru
W tym artykule przedstawimy, w jaki sposób prawidłowo utworzyć i zapisać plik z grafiką w formacie png i pdf.
Aby przygotować grafikę na okładkę, którą chcielibyśmy wygrawerować, należy zaprojektować ją w określonym rozmiarze, dostosowanym do wielkości projektowanego albumu.
Informację, w jakich innych formatach można do nas przesyłać pliki znajdziesz TU
Poniższa tabela przedstawia wymiary tzw. przestrzeni roboczej, czyli jest to maksymalna wielkość pliku podana w milimetrach dla danego rozmiaru okładki storyalbumów/storybooków oraz pozostałych produktów..
W tej przestrzeni można zaprojektować dowolną personalizację.
Ważne!
W przypadku wątpliwości, skontaktuj się z nami, zanim złożysz zamówienie, aby ustalić, czy możliwe jest jej wykonanie!
Informacje w tej sprawie przyjmujemy wyłącznie drogą mailową na: bok@crystal-albums.pl.
Rodzaj produktu | Wymiar przestrzeni roboczej graweru (mm) | Rozdzielczość piksel/cal |
Crystalbox 15x23 | 160x250 | 300 dpi |
Crystalbox 10x15 | 115x170 | 300 dpi |
Pudełko na odbitki | 173x245 | 300 dpi |
Pudełko na pendrive | 111x126 | 300 dpi |
Pendrive | 43x18 | 300 dpi |
Koperta na zdjęcia | 110x60 | 300 dpi |
Rodzaj produktu | Wymiar przestrzeni roboczej graweru (mm) | Rozdzielczość piksel/cal |
Storyalbum/ storybook 10x10 | 90x100 | 300 dpi |
Storyalbum/ storybook 15x15 | 140x150 | 300 dpi |
Storyalbum/ storybook 20x20 | 180x200 | 300 dpi |
Storyalbum/ storybook 20x30 | 200x290 | 300 dpi |
Storyalbum/ storybook 25x25 | 240x250 | 300 dpi |
Storyalbum/ storybook 25x35 | 370x250 | 300 dpi |
Storyalbum/ storybook 30x30 | 290x300 | 300 dpi |
Storyalbum/ storybook 33x33 | 320x340 | 300 dpi |
Księga gości 20x20 | 180x200 | 300 dpi |
Księga gości 25x25 | 240x250 | 300 dpi |
Księga gości 30x30 | 290x300 | 300 dpi |
Mini Tradycyjny 15x23 | 160x238 | 300 dpi |
Mini Tradycyjny 18x27 | 190x274 | 300 dpi |
Uwaga!
Może wystąpić niezależne od nas przesunięcie rzędu 1-3 mm spowodowane grubością materiału, z którego wykonany jest produkt.
Problem ten może wystąpić np. w przypadku materiałów z serii Classic.
Przykładową grafikę będziemy przygotowywać dla storyalbumu/storybooka o wymiarze 20x20 przy wykorzystaniu programu Adobe Photoshop.
-
Wybierz w programie Photoshop polecenie Nowy z menu Plik w lewym górnym rogu programu
-
Wpisz wymiar dedykowanej przestrzeni roboczej dla wybranej wielkości okładki.
Czarny napis lub grafikę umieść centralnie w przygotowanej przestrzeni roboczej - dedykowanej dla danego rozmiaru albumu. W przypadku gdy grafika nie będzie wyśrodkowana, zostanie to przez nas zrobione automatycznie.
Pamiętaj!
Pozycję, w której ma się znaleźć grawer na okładce, określisz podczas zamawiania albumu w panelu zamówień.
Przykład 1
Grafika przygotowana prawidłowo
(poniższy przykład to screeny z Adobe Photoshopa, dlatego jest na nim widoczna dookoła czarna ramka)
Aby uniknąć możliwości przypadkowej zmiany fontu, należy rasteryzować napis.
-
Wybierz w górnym menu polecenie Warstwa
-
Rasteryzacja
-
Tekst
Plik możemy zapisać między innymi w formacie png lub pdf. Najbezpieczniej jest zawsze nadawać mu nazwę albumu z zamówienia. Przy formacie png przed zapisaniem należy usunąć warstwę Tło z pliku.
Zapis pliku w formacie PNG
-
Wybierz w górnym menu Plik,
-
polecenie Zapisz jako…
-
W polu Zapisz jako typ, wybierz format PNG
Grafika na grawer powinna być prostą, czytelna i czarno biała. Niestety grawer nie ma możliwości wykorzystania przejść tonalnych zawartych na niektórych przesyłanych do nas grafikach.
Przykład 2
Grafiki nienadające się do wykonania zadowalającego graweru.
Pliki mają za dużo szczegółów, drobnych detali, cieniowania i przejść tonalnych.
Przykład 3
Grafiki nadające się do wykonania zadowalającego graweru
Grafiki składają się z prostych elementów, bez przejść tonalnych i drobnych elementów, dzięki temu grawer będzie dobrze odwzorowany.