Przejdź do treści
Polski
  • Brak sugerowanych wyników, ponieważ pole wyszukiwania jest puste.

Przygotowanie własnej grafiki do graweru

W tym artykule przedstawimy, w jaki sposób prawidłowo utworzyć i zapisać plik z grafiką w formacie png i pdf.

 

Aby przygotować grafikę na okładkę, którą chcielibyśmy wygrawerować, należy zaprojektować ją w określonym rozmiarze, dostosowanym do wielkości projektowanego albumu.

 

Informację, w jakich innych formatach można do nas przesyłać pliki znajdziesz TU

 

Poniższa tabela przedstawia wymiary tzw. przestrzeni roboczej, czyli jest to maksymalna wielkość pliku podana w milimetrach dla danego rozmiaru okładki storyalbumów/storybooków oraz pozostałych produktów..

W tej przestrzeni można zaprojektować dowolną personalizację.

 

Ważne!

W przypadku wątpliwości, skontaktuj się z nami, zanim złożysz zamówienie, aby ustalić, czy możliwe jest jej wykonanie!

Informacje w tej sprawie przyjmujemy wyłącznie drogą mailową na: bok@crystal-albums.pl.

 

Rodzaj produktu Wymiar przestrzeni roboczej graweru (mm) Rozdzielczość
piksel/cal
Crystalbox 15x23 160x250 300 dpi
Crystalbox 10x15 115x170 300 dpi
Pudełko na odbitki 173x245 300 dpi
Pudełko na pendrive 111x126 300 dpi
Pendrive 43x18 300 dpi
Koperta na zdjęcia 110x60 300 dpi

 

Rodzaj produktu Wymiar przestrzeni roboczej graweru (mm) Rozdzielczość
piksel/cal
Storyalbum/ storybook 10x10 90x100 300 dpi
Storyalbum/ storybook 15x15 140x150 300 dpi
Storyalbum/ storybook 20x20 180x200 300 dpi
Storyalbum/ storybook 20x30 200x290 300 dpi
Storyalbum/ storybook 25x25 240x250 300 dpi
Storyalbum/ storybook 25x35 370x250 300 dpi
Storyalbum/ storybook 30x30 290x300 300 dpi
Storyalbum/ storybook 33x33 320x340 300 dpi
Księga gości 20x20 180x200 300 dpi
Księga gości 25x25 240x250 300 dpi
Księga gości 30x30 290x300 300 dpi
Mini Tradycyjny 15x23 160x238 300 dpi
Mini Tradycyjny 18x27 190x274 300 dpi

 

Uwaga!

Może wystąpić niezależne od nas przesunięcie rzędu 1-3 mm spowodowane grubością materiału, z którego wykonany jest produkt.
Problem ten może wystąpić np. w przypadku materiałów z serii Classic.

 

Przykładową grafikę będziemy przygotowywać dla storyalbumu/storybooka o wymiarze 20x20 przy wykorzystaniu programu Adobe Photoshop.

  • Wybierz w programie Photoshop polecenie Nowy z menu Plik w lewym górnym rogu programu

  • Wpisz wymiar dedykowanej przestrzeni roboczej dla wybranej wielkości okładki.

     







    Czarny napis lub grafikę umieść centralnie w przygotowanej przestrzeni roboczej - dedykowanej dla danego rozmiaru albumu. W przypadku gdy grafika nie będzie wyśrodkowana, zostanie to przez nas zrobione automatycznie.

 

Pamiętaj!

Pozycję, w której ma się znaleźć grawer na okładce, określisz podczas zamawiania albumu w panelu zamówień.

 

Przykład 1

Grafika przygotowana prawidłowo

 

(poniższy przykład to screeny z Adobe Photoshopa, dlatego jest na nim widoczna dookoła czarna ramka)

Aby uniknąć możliwości przypadkowej zmiany fontu, należy rasteryzować napis.

  • Wybierz w górnym menu polecenie Warstwa

  • Rasteryzacja

  • Tekst

     

     

    Plik możemy zapisać między innymi w formacie png lub pdf. Najbezpieczniej jest zawsze nadawać mu nazwę albumu z zamówienia. Przy formacie png przed zapisaniem należy usunąć warstwę Tło z pliku.

Zapis pliku w formacie PNG

  • Wybierz w górnym menu Plik,

  • polecenie Zapisz jako…

  • W polu Zapisz jako typ, wybierz format PNG

 

Grafika na grawer powinna być prostą, czytelna i czarno biała. Niestety grawer nie ma możliwości wykorzystania przejść tonalnych zawartych na niektórych przesyłanych do nas grafikach.

 

Przykład 2

 

Grafiki nienadające się do wykonania zadowalającego graweru.

Pliki mają za dużo szczegółów, drobnych detali, cieniowania i przejść tonalnych.

Przykład 3

 

Grafiki nadające się do wykonania zadowalającego graweru

Grafiki składają się z prostych elementów, bez przejść tonalnych i drobnych elementów, dzięki temu grawer będzie dobrze odwzorowany.